EN > EXTRA DRY are listening sessions curated by musicians and music producers. The sessions take place in the Non-Environment Studio, a space conceived and handcrafted by Attila Faravelli.
The studio, which can accommodate up to 10 people, is acoustically treated to ensure a highly focused and detailed reproduction of recorded sound.
The non-environment concept is a classic design approach for control rooms, aiming to minimize room reverberation and resonance as much as possible.
EXTRA DRY is a project by Campo Base Project, co-curated with Attila Faravelli.
IT > EXTRA DRY sono sessioni d’ascolto curate da musicisti e produttori musicali. Le sessioni sono ambientate nel Non-Environment Studio, spazio concepito e realizzato artigianalmente da Attila Faravelli. Lo studio, che può ospitare fino a 10 persone, è acusticamente trattato per garantire una riproduzione sonora molto focalizzata e articolata del materiale registrato.
Il concetto di non-environment è un classico approccio di design per le control room, in cui si cerca di eliminare il più possibile la riverberazione e la risonanza proprie della stanza.
EXTRA DRY è un progetto di Campo Base Project, co-curato con Attila Faravelli.